Drag the Report an Error bookmarklet to your toolbar Drag to toolbar!

Browse Bugs / Status / Open

Sort by:
Bug #39861 open:under discussion
What's the Story?

A story published in The Japan Times and attributed to the AFP-Jiji  news service contains wording that is similar to an earlier Guardian article by staff reporter Ashifa Kassam bearing the exact same headline. What's the story there? Read more

Bug #39860 open
Jibe Talk vs. Jive Talk

  Earlier this year the Japan Times published an Associated Press story (“Hawaii lawmakers vow ban on police sex with prostitutes”) about police in the Aloha State urging their legislators to uphold a law that allows cops to have sex with prostitutes. The article states that... Read more

Bug #39858 open
What a Disaster!

  A wire service article (Disaster drills held on 1923 quake memorial day) published in The Japan Times on September 1, 2014 states:  “At a news conference after the Cabinet meeting, Abe called for citizens’ support in times of disaster, asking them not to horde... Read more

Bug #39856 open
Wrong Party

  The photo of Osaka Mayor, Toru Hashimoto, speaking before an assembly of people accompanies an article stating that the elected official "urged students at Sakuranomiya High School to accept entrance exam suspensions proposed for some departments in light of the suicide scandal... Read more

Bug #39854 open:under discussion
Japan Times Low Balls Dolphin Catch

A January 19, 2014 wire report (Kennedy tweets concern over Taiji dolphin hunt) appearing in the Japan Times states that during the Japanese village of Taiji’s annual dolphin hunt, “fishermen and divers in the village have caught at least 25 dolphins in a process to select captives... Read more

Bug #39852 open:under discussion
A Fishy Story

There are those who claim that finding errors in The Japan Times is as easy as shooting fish in a barrel. Maybe this excerpt from an April 10, 2005 editorial (A shark goes free) illustrates what they are talking about:  "An ocean away from here in Monterey Bay, Calif., aquarium officials last... Read more

Bug #39851 open:under discussion
Who is Yumi Sakura?

It's a completely unsolved mystery. What makes it even more mysterious is the way The Japan Times handles, or doesn't handle it. Buried deep down in the dark recesses of the paper's archived digital records is an article by columnist Philip Brasor (Media Mix: Questions Abound, 911 conspiracies... Read more

Bug #39802 open
Paper Resurrects White Savior Complex

Japan Times Resurrects White Savior Complex The reader mail section of any newspaper ought to be a platform supporting a wide range of diverging and hopefully enlightening views. It would be a shame for a paper’s editors to let those pages deteriorate into a soapbox for espousing something... Read more

Bug #39800 open:under discussion
Paper Corrects but Nobody Is the Wiser

Paper Corrects but Nobody Is the Wiser  I was glad to see that the Japan Times recently fixed what amounted to a minor error* in one of its stories. I only wish it had noted the correction at the bottom of the article like it's done in the past (as with the April 6, 2013 wire story, "Whale... Read more

Bug #39789 open
Annette Funicello did not endorse birth control

An Arizona minister wrongly claimed that Annette Funicello endorsed birth control.  The Raw Story is still repeating his claim as fact, writing "Anderson noted that Annette Funicello, a star of the Mickey Mouse Club in the 1950s, had promoted birth control for a 1960s-era advertisement...." Read more