Drag the Report an Error bookmarklet to your toolbar Drag to toolbar!
Bug #29924 closed:corrected

Juan Williams column wrongly claims Washington Post didn't highlight its own race poll

Media Outlet Logo
This bug appeared in a news report published by Fox News on Feb 24, 2011 by Juan Williams. View the original news report.
Bug Type:  Simple Factual Error

Juan Williams incorrectly reported that The Washington Post hadn't given front page coverage to it's own study on race and the recession. Not only was there a front page story, the Post created an entire online section with several features about the poll. Williams column was all about how major media ignores good news about minorities (the poll found that blacks were optimistic about the economy). Therefore, the entire premise of his column was incorrect. I tried to submit a comment about the error but it was NEVER posted.

Supporting Information:

Here's the link for Post eletter about the error:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2011/02/20/AR2011022000005.html?wpisrc=nl_persfin

Attached Files:

Response

Anonymous has contacted Fox News

Bug History

Mar 15, 2011 6:24 am Open Anonymous
Mar 15, 2011 2:44 pm Open: Under Discussion Mark Follman
Apr 06, 2011 9:35 am Closed: Corrected Mark Follman

Discussion Leave a comment

We've emailed Fox this afternoon at newsmanager@foxnews.com (per the "Email Newsroom" link in their site footer) seeking a response.

Mar 15, 2011 2:44 pm

We sent a follow-up email this morning to the same address and are still awaiting a response from Fox.

Mar 18, 2011 11:02 am

Late yesterday the Washington Post's Jon Cohen, one of the writers on the race poll story, sent us a scanned copy of the front page of the Feb. 20 print edition. The poll story appeared front and center on A1, with a big, colorful illustration and the largest headline on the front page, "RACE AND RECESSION," in all caps. Alongside the initial paragraphs of the story were a poll graphic, teasers for related stories and information about a local community forum.

That scanned copy is now posted in the "Supporting Information" section above and can be viewed by clicking on the icon under "Attached Files."

Regarding the Post's online use of the poll story, Cohen said "it was on the homepage and we set up a dedicated 'splash page' for all the coverage."

That splash page, which was also listed in the print edition on A1, is here:

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/metro/special/behindtheheadlines.html

It seems clear, as the submitter of this mediabug says, that Juan Williams' column was fundamentally flawed.

We've now emailed Fox News about the error three times, including again this morning, via the "Email Newsroom" link on its website. We have also attempted twice over the past several days to alert Fox News Opinion via Twitter messages:

http://twitter.com/#!/media_bugs/status/49970861033271296
http://twitter.com/#!/media_bugs/status/48808447407423488

We have not received any response to date.

Mar 23, 2011 11:03 am

Between March 28 and April 4, we sent several emails via two other avenues: To Delise Williams, Juan Williams' spouse and reportedly also a PR contact for him (a reader provided her email to us after we published a blog post about this mediabug); and to Brian Lewis, Fox News' Vice President of Corporate Communications. We did not receive any response to those emails.

Today, Fox posted the following editor's note on the story:

"EDITOR’S NOTE: The results of the poll referred to in this article were in fact reported on the front page of the Feb. 20 editions of the Washington Post. Mr. Williams regrets the oversight to the Post, and maintains the study’s findings deserved more prominent coverage in other media outlets."

Apr 05, 2011 2:22 pm