Drag the Report an Error bookmarklet to your toolbar Drag to toolbar!
Bug #30222 closed:unresolved

KQED's Dave Iverson falsely stated he conducted a "pre-interview" with Frank Lindh

Media Outlet Logo
This bug appeared in a news report published by KQED on May 26, 2011 by Dave Iverson. View the original news report.
Bug Type:  Fabrication

In an interview with the ombudsman from National Public Radio on May 26, Dave Iverson incorrectly stated in response to a question that he had conducted a "preinterview" with me prior to my on-air interview on May 25. No such preinterview occurred.  I agree with the Ombudsman that, had we done a preinterview, it might have surfaced the factual inaccuracy that underlay Dave's interview, namely, his false and defamatory notion that my son was involved with a "terrorrist" organization.  This was a very grave inaccuracy, not a mere nuance.  I remain troubled, both by the original inaccuracy, and by Mr. Iverson's incorrect statement that we had a preinterview.

Response

Frank Lindh has contacted KQED

Bug History

Jun 28, 2011 11:16 am Open Frank Lindh
Jun 28, 2011 1:17 pm Open: Under Discussion Mark Follman
Jun 29, 2011 3:55 pm Open: Responded To Dan Zoll
Aug 29, 2011 9:01 am Closed: Unresolved admin

Discussion Leave a comment

Thanks for submitting this report.

We have emailed KQED regarding Iverson's comments about a pre-interview.

With regard to the original error on the May 25 show about the Taliban as a "terrorist" organization, we should note that KQED's Iverson made the following comments during the follow-up show (linked above) on May 26:

"My introduction, along with the Times account it was based on, was not completely accurate....the Taliban itself is not on the State Department's list of terrorist organizations."

For more on this, see this New York Times error report:

http://mediabugs.org/bugs/times-2002-john-walker-lindh-story-cited-terrorism-link-inaccurately-

Jun 28, 2011 1:17 pm
 

KQED’s Forum acknowledged on air May 26, 2011 that information it culled and referenced on May 25 from a New York Times article was incorrect, and the Times itself has since corrected the inaccuracy. Contrary to Mr. Lindh’s assertion, Mr. Iverson did not say that he himself had conducted a pre-interview. Iverson did say that a pre-interview had been conducted—a reference to staff contacts with Lindh prior to the program. In radio a pre-interview consists of a staff member talking with a potential guest in advance of broadcast. Iverson learned later those contacts had covered only the logistics of Lindh’s appearance.

Dan Zoll
Senior Editor
KQED Forum

Jun 29, 2011 3:55 pm